۲۰ فروردین ۱۳۹۲، ۱۴:۰۹

"تاگس سایتونگ" گزارش داد،

فلسطینیان در انتظار انتفاضه سوم/ نارضایتی ساکنان کرانه باختری از تشکیلات خودگردان

فلسطینیان در انتظار انتفاضه سوم/ نارضایتی ساکنان کرانه باختری از تشکیلات خودگردان

یک روزنامه آلمانی با بیان اینکه فلسطینی ها در انتظار انتفاضه سوم هستند، از نارضایتی ساکنان کرانه باختری از تشکیلات خودگردان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه آلمانی "تاگس سایتونگ" در گزارشی نوشت: بسیاری از فلسطینی ها در انتظار انتفاضه سوم هستند. "محمد جعفری"، مسئول جنبش فتح در اردوگاه الدهیشه بر این عقیده است که قیام فلسطینیان و انتفاضه سوم در راه است و به همین دلیل در گورستان اردوگاه آوارگان فلسطینی الدهیشه، حدود چهارده گور جدید برای شهدای این انتفاضه آماده شده است.

به نوشته "تاگس سایتونگ" در این قبرستان شهدا، 38 فلسطینی از الدهیشه که در جریان انتفاضه دوم شهید شده بودند، به خاک سپرده شده اند.

جعفری بر این عقیده است که زمان زیادی تا زمان انفجار (انتفاضه سوم) وجود ندارد و به دلایل این گفته خود پرداخته و می گوید که شرایط اقتصادی بد، بیکاری، حملات نظامیان صهیونیست و خشونتهای بدون مجازات شهرک نشینان صهیونیست علیه فلسطینیان از دلایل این امر است.

این درحالی است که رئیس جمهوری آمریکا در سفر خود به سرزمینهای اشغالی در مارس گذشته فشار زیادی بر ابومازن، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای در پیش گرفتن مذاکرات صلح(سازش) با تل آویو وارد کرد.
جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا نیز چند روز پیش به این منطقه سفر کرد تا گفتگوهایی را در این زمینه در پیش گیرد.

بر  اساس این گزارش، چند روز پیش شهادت یک اسیر فلسطینی بیمار در زندان رژیم صهیونیستی، ناآرامیهایی را در کرنه باختری به وجود آورد که در آن هزاران فلسطینی به خیابانها ریختند و دو معترض فلسطینی هم مورد اصابت گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.

نویسنده در بخش دیگری از این مطلب به نارضایتی فلسطینی های ساکن کرانه باختری از تشکیلات خودگردان اشاره و خاطر نشان کرد که یک جوان مبارز فلسطینی در این باره اظهار داشته است که رهبری تشکیلات خودگردان فلسطین فاسد است و هیچ چیز تغییر نمی کند تا زمانی که رهبری ما تغییر نکند.

یکی دیگراز ساکنان اردوگاه الدهیشه نیز بر این عقیده است که مذاکرات سازش تا کنون تنها دلسردی با خود به همراه آورده است و مذاکرات جدید در این باره هم هیچ نتیجه ای ندارد. ما سالها این روند را امتحان کرده ایم و این دیوانگی است که بار دیگر آن را امتحان کرده و انتظار نتیجه دیگری را داشته باشیم.

وی همچنین مقاومت را تنها ابزار مبارزه توصیف و تصریح کرد که آماده سازی حدود چهارده آرامگاه در قبرستان شهدای "الدهیشه" کافی نیست.   

کد خبر 2028988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha